Pagina's

  • Facebook

zondag 26 januari 2014

Zwangere buik taart!

Geen opmerkingen:
 
Zwangere buik taart


Deze taart had ik al enkele weken in de planning staan en nu is het dan eindelijk zover!

Ik heb nog weinig ervaring met dit soort taarten, alleen een workshop eind vorig jaar, dus was erg benieuwd hoe het zou gaan. Maar ik ben erg tevreden met het eindresultaat!

Benodigdheden:
Biscuit, dit kun je zelf maken of je kunt kiezen voor een mix.
2 kleine vormen (12 cm) Blanda schalen.
1 grote (20 cm) Blanda schaal.
Botercreme
Vulling naar keuze. Ik heb slagroom, banketbakkersroom en jam gebruikt.
Fondant
Kleurstoffen naar keuze.

De Blanda schalen heb ik gewoon bij de Ikea gehaald. Ik kwam dit meerdere keren tegen op internet en inderdaad, werkt perfect!

Allereerst heb ik de biscuits gebakken en ondertussen de botercreme, banketbakkersroom en de slagroom gemaakt.

Toen de biscuits klaar waren en afgekoeld heb ik aan de bovenkant van de buik een stukje afgesneden. Dit heb ik ook gedaan aan de binnen- en onderkant van de 'boobies'. Zodat deze iets mooier aansluiten. Daarna heb ik deze gevuld en met botercreme afgewerkt. Dit zet je dan in de koelkast om verder op te stijven.

En dan kan het decoreren gaan beginnen!

Pregnant belly cake

Zwangere buik taart

Pregnant belly cake


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff